Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Logowanie
Jak działa reklam — kopia — kopia — kopia(3).png
 
 
 
 

 Badanie komunikacji. Agenda

 
oprac. Adam Polasz 
 

 Adam Polasz. Bio

 
APolasz www.jpeg
Dyrektor badań i analiz w agencji analityczno-strategicznej ONE ELEVEN. Od kilkunastu lat zajmuje się badaniami marketingowymi, do niedawna po stronie klienta - jako insight manager w Kompanii Piwowarskiej, a wcześniej główny specjalista ds. badań rynku w T-mobile/Erze. Obecnie w ONE ELEVEN, gdzie odpowiada za interdyscyplinarne badania i analizy na użytek tworzonych strategii marek i komunikacji. Przeprowadził setki jakościowych i ilościowych badań reklam, a swoimi doświadczeniami w tym zakresie dzieli się chętnie jako prelegent konferencji i autor artykułów w prasie branżowej.
 
 

 Podstawowe źródła informacji o internecie

 
PBI - badanie uzytkowników internetu
MegaPanel - badanie panelowe polskiego internetu
TGI
Brand 24
Facebook Insight
Google Analitycs
Sotrender Facebook Trends
Sotrender YotubeTrends
Google Trends
Newspoint
Net Track
 

 podstawowe źródła informacji o mediach offline

 
❌ telewizja - telemetria, eyetracking
❌ video (telewizja plus internet) - Total Content Ratings
❌ outdoor - Project Outdoor Track, eyetracking
❌ prasa - PBC, eyetracking
❌ radio - Day After Recall
❌ POS - eyetracking
 
 

 Badanie komunikacji

 
​🤔Czy można emitować przekazy reklamowe bez ich badania?

Można - ale nie polecam. 🤗

Wszystkim anty-badaniowcom twierdzącym, że badania zabijają kreatywność i są zbędnym wydatkiem chętnie przedstawię przykłady niebadanych komunikatów reklamowych, które pogrzebały marki, jak i przykłady takich kreacji, które ocalały dzięki badaniom albo wręcz dzięki nim powstały. 🤣

Na zajęciach podejmiemy takie tematy, jak:
▶️ badania na poziomie pomysłu: testy storyboardówi animatików
▶️ badania na poziomie kreacji: pretesty, disaster check
▶️ nowe sposoby badania oddziłaywania reklamy - badania biometryczne
▶️ pomiar czasów reakcji
▶️ badania eyetrackingowe
▶️ badania facetrackingowe
▶️ analiza semiotyczna

Generalnie czeka nas dzień oglądania reklam i sposobów, na jakie można testować reklamy na różnym etapie ich powstawania. Zapraszam za zajęcia z Badania komunikacji na Podyplomowych Studiach Reklamy. Adam Polasz
 

 badanie efektywności mediów

 
​Mamy wiele źródeł informacji o mediach i o konsumentach mediów.

Na zajęciach przyjrzymy się temu, w jaki sposób robi się badania mediów i co możemy się o nich dowiedzieć. W efekcie poznamy:

▶️ trendy na rynku mediów i nośników reklamowych (wydatki na reklamę w poszczególnych mediach, trendy w wykorzystaniu mediów reklamowych offline i online,
▶️ preferencje i zachowania polskich konsumentów mediów offline i online (w tym użytkowanie mediów, np. multiscreening)
▶️ sposoby śledzenia komunikatów reklamowych (eyetracking)
▶️ trendy na rynku reklamowych w podziale na branże reklamodawców (w zależności od mediów)