Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Logowanie
Planowanie kampanii reklamowej_ czyli jak będzie wyglądać nasza komunikacja — kopia — kopia(7).png
 
 

 Anna Gorczyca. BIO

 
AG.jpgEkspert z zakresu planowania i zakupu mediów, a także tworzenia strategii komunikacji w mediach. W strategiach stawia na zrozumienie konsumenta i jego potrzeb, ale to liczby są podstawą do wnioskowania.

Otwarta na nowe wyzwania i rozwój wiedzy, w trudnych sytuacjach poszukuje rozwiązań. Group Account Director w OMD Marcoscope odpowiedzialna za współpracę z klientami takimi jak: UPC Polska, Warner Bros, Strauss Café czy HP. Wcześniej związana z MPG (Havas Media) oraz ZOG, gdzie odpowiadała za obsługę i rozwój strategii komunikacji mediowej dla marek z portfolio L’Oreal Polska (Vichy, marki luksusowe).
 

 podstawowe modele sprzedaży reklamy dla wydawców ze względu na kupujących

 
     sprzedaż do domów mediowych
     sprzedaż bezpośredniado reklamodawców
     sprzedaż do sieci reklamowych
     sprzedaż powierzchni w modelu programmatic oferowana wszystkim kupującym (open RTB)
     sprzedaż powierzchni w modelu programmatic po ustalonych stawkach eCPM do ustalonych kupujących (Private Deal).
 

 Podstawowe modele zakupu reklamy

 
     tradycyjny model sprzedaży flat fee [FF], czyli emisja reklamy danego klienta na 100% odsłon w danej kategorii w określonym czasie
     CPM, czyli emisja określonej liczby odsłon za określoną stawkę
kalkulowana za 1000 wyświetleń
     CPL (Cost Per Lead), czyli np. rozliczenie za liczbę uzyskanych z kampanii wypełnionych przez użytkowników formularzy
     CPC CPA CPS CPD eCPM RTB
     rozliczenie za każdy możliwy oczekiwany przez klienta końcowego efekt.
 
 

 Podstawowe formaty reklamy offline

 
TELEWIZJA
formaty standardowe: 30”, 20”, 15”, 45”, 60”, 8” b sponsorski
formaty niestandardowe
PRASA
formaty standardowe: okładka, rozkładówka, 1/1, 1/2 , 1/3, , 1/4, pion/poziom, lewa/prawa strona, strony numerowane
formaty niestandardowe: okładka – skrzydełka, french door, odwrócona okładka, okładka 3D, poddruk, wszywki, niestandardowe inserty
SZEROKI WYBÓR FORMATÓW OUTDOORU

 

 podstawowe formaty reklamy online

 
baner
display
video
email
SEM=SEO+PPC
Rich Media
artykuł sponsorowany
 
 

 Nośniki reklamowe. Agenda

 
​Zajęcia NOŚNIKI REKLAMOWE I PLANOWANIE MEDIÓW są wprowadzeniem do warsztatów ze STRATEGII MEDIOWEJ i MEDIA PLANU.

Na zajęciach zostaną omówione następujące zagadnienia:
▶️ podstawowe formaty reklamowe: offline i online
▶️ podstawowe modele zakupu i emisji reklamy: offline i online
▶️ interpretacja wskaźników mediowych i ich znaczenie w planowaniu mediów.
 

 Podstawowe modele emisji reklamy w internecie

 
     ROC
     RON
     ROS
 

 Podstawowe pojęcia

 
​grupa docelowa
populacja
zasięg całkowity
zasięg efektywny
rating
GRP
częstotliwość
częstotliwość efektywna
OTS
OTH
SOV
SOS
czytelnictwo
nakład
zwroty
sprzedaż
 

 Podstawowe wskaźniki mediowe

 
     Affinity Index
     CPP
     CPT
     CPRP
     CPERP
    
CTR
    
CTR
    
CR
     wizyta
     odsłona