Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Logowanie
social_media.png
 
 
 

 Edytor zawartości

 
Kampania reklamowa w mediach społecznościowych: cechy charakterystyczne

O kampaniach reklamowych w mediach społecznościowych napisano już sporo. Jednak nie każde działanie komunikacyjne podjęte za pośrednictwem internetu można uznać za tego rodzaju kampanię reklamową. Czy wiesz, co charakteryzuje kampanię w social mediach?

Są to:
działania z wykorzystaniem przynajmniej jednego kanału social media (Facebook, Twitter, Tumblr, Pinterest, Instagram)
celem jest nie tylko komunikacja marki, ale również budowanie społeczności wokół niej
komunikat reklamowy trafia do szerokiego grona odbiorców za sprawą wirusa
wykorzystanie mediów społecznościowych jest głównym kanałem komunikacji z konsumentem - nie są to działania wspierające inne kanały
ważnym elementem przekazu reklamowego są hasztagi
dobór grupy docelowej, intensywność, mierzalność przebiega za pośrednictwem narzędzi związanych z mediami społecznościowymi

 

 Kampania reklamowa w mediach społecznościowych: wzrastająca rola mediów nowych

 
W dobie mediów społecznościowych prowadzenie działań komunikacyjnych zmieniło zasadniczo swoje oblicze. Z jednej strony konsument nie jest już biernym odbiorcą przekazu reklamowego - mam możliwość aktywnego uczestnictwa w komunikacji marketingowej. Z drugiej strony przedsiębiorstwo zyskało narzędzia skutecznego dotarcia do konsumenta i zaangażowania go w proces zakupowy, tego trudnego - millenialsów, i najtudniejszego - zetek.

Czy kampanie reklamowe prowadzone w mediach społecznościowych przynoszą efekty, zakładane w strategii komunikacyjnej