Pomiń polecenia Wstążki
Przeskocz do głównej zawartości
Przeskocz do głównego menu
Logowanie
 

 Organizowaliśmy nastepujące konferencje i seminaria

 

Psychologia-Konsumpcja-Jakość Życia. W świecie wartości niedostatku i umiaru​ (2016)

Zakład Badań Zachowań Konsumentów jest partnerem V Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Psychologia-Konsumpcja-Jakość Życia. W świecie wartości niedostatku i umiaru" organizowanej w dniach 23-24 września 2016 r. przez Uniwersytet Gdański i Uniwersytet Śląski w Katowicach. Prof. dr hab. Bogdan Mróz jest członkiem Komitetu Naukowego konferencji.

Wi​ęcej informacji: 
 


Odbyła się konferencja: Przedsiębiorczość, konsumpcja, jakość życia rodzin z dziećmi z niepełnosprawnością (2016)​

W dniu 14.01.2016 w Warszawie odbyła się ogólnopolska konferencja pt."Przedsiębiorczość, Konsumpcja, Jakość życia rodzin z dziećmi z niepełnosprawnością", zorganizowana przez Zakład Badań Zachowań Konsumentów, Instytutu Zarządzania, KZiF SGH. Prof. SGH dr hab. Anna Dąbrowska oraz Prof. zw. dr hab.Teresa Słaby prowadziły III sesję pt."Zachowania przedsiębiorcze i konsumpcyjne rodzin z dziećmi z niepełnosprawnością -aspekty merytoryczne i metodyczne. Wygłosiły referaty pt:" Postawy wobec przedsiębiorczości" oraz "Jakość życia rodzin opiekujących się dziećmi z niepełnosprawnoscią".


Przedsiębiorczość, konsumpcja, jakość życia rodzin z dziećmi z niepełnosprawnością (2016)

Konferencja odbędzie się w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w dniu 14 stycznia 2016 r. (czwartek), w gmachu „C”, sala 2B, Al. Niepodległości 128; w godz. 10.00-15.30.Konferencja organizowana jest w ramach projektu badawczego finansowanego ze środków Narodowego Centrum Nauki pt.: Zachowania przedsiębiorcze i konsumpcyjne w rodzinach opiekujących się dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością.Kierownik projektu: dr hab. Mirosława Janoś-Kresło, prof. SGH.

Więcej informacji:

Zaproszenie 14.01.2016.docxZaproszenie 14.01.2016.docx

Zgłoszenie na konferencje:

Karta zgłoszenia  14.01. 2016.docxKarta zgłoszenia 14.01. 2016.docx

Wymogi redakcyjne:

Wymogi edytorskie 14.01.2016.docxWymogi edytorskie 14.01.2016.docx


Wykluczenie społeczne ludzi starszych na wsi - mit czy rzeczywistość (2015)

Międzynarodowa konferencja pt. "Wykluczenie społeczne ludzi starszych na wsi - mit czy rzeczywistość" odbędzie się w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w dniu 22 stycznia 2015 r. (czwartek), w gmachu „C”, sala 2E, Al. Niepodległości 128; w godz. 10.00-15.30.

Konferencja organizowana jest w ramach projektu badawczego finansowanego ze środków Narodowego Centrum Nauki pt. „Wykluczenie społeczne – jakość i godność życia w wieku 60+ mieszkańców wsi w Polsce”, którego kierownikiem jest prof. dr hab. Teresa Słaby. 

Celem konferencji jest wymiana poglądów i doświadczeń, a także przedstawienie najnowszych wyników badań w zakresie sytuacji ludzi starszych na wsi. Wyrażamy także nadzieję, że konferencja będzie okazją do integracji świata nauki, administracji publicznej, organizacji pozarządowych, samorządów i biznesu.

Więcej informacji znajdziesz tutaj.

  

Baltic Hub (2014)

W dniu 3 kwietnia 2014 w SGH odbyła się międzynarodowa konferencja poświęcona rozwojowi sektora kreatywnego. W ramach projektu „Facilitate cooperation of educational institutions and enterprises in the Baltic Sea Region trough the Next-level creative hyb/TAB FAB". Organizatorami konferencji poza naszym zespołem byli także: Creative Poland, Loov Eesti (Estonia), Aalto University (Finlandia) i partnerzy z Łotwy. Konferencję prowadził dr Rafał Kasprzak, który wygłosił referat "Sektor kreatywny w Polsce - sytuacja dziś, trendy w rozwoju, plany i narzędzia wsparcia". Więcej informacji na stronie konferencji http://creativepoland.eu/home/http://creativepoland.eu/baltichub/  W konferencji udział wzięli: prof. dr hab. Teresa Słaby oraz dr Rafał Kasprzak.  

 

Zachowania ekonomiczne polskiej klasy wyższej (2012)

Pracownicy Katedry Poziomu Życia i Konsumpcji KZiF SGH wzięli udział w konferencji pt . „Zachowania ekonomiczne polskiej klasy wyższej – badania ,diagnozy dylematy”, która  odbyła się w dniu 17 kwietnia 2012 roku w Warszawie.  Prof. dr hab. T. Słaby oraz Prof. SGH dr hab. M. Bombol wygłosiły referat „Zachowania rynkowe i jakość życia “zalążkowej” klasy wyższej w Polsce – wyniki badań. Prof. SGH dr hab. B. Mróz był moderatorem w części I: „Nauki społeczne a polska klasa wyższa”.

 

Seminarium Gospodarstwo domowe - konsumpcja a jakość życia (2012)

12 stycznia 2012 odbyła się w Warszawie międzynarodowa konferencja pt. „Gospodarstwa domowe – konsumpcja a jakość życia”. Konferencja organizowana była w ramach projektu badawczego finansowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego pt.: „Niedobory konsumpcji w polskich gospodarstwach domowych – stan, uwarunkowania, tendencje", Nr NN112 335038 realizowanego przez pracowników naukowych Katedry Poziomu Życia i Konsumpcji SGH w Warszawie oraz Katedry Marketingu Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego. Konferencja stanowiła okazję do zaprezentowania zarówno wyników badań zrealizowanych w ramach powyższego projektu, jak również do wymiany poglądów na temat współczesnej konsumpcji i jej wpływu na jakość życia  W konferencji wzięli udział wszyscy pracownicy Katedry. Prof. dr hab. Teresa Słaby zaprezentowała wyniki projektu badawczego NN112335038 w wystąpieniu pt: „Syntetyczne ujęcie niedoborów konsumpcji”.

 

Seminarium It CAN be done (2011)

LEGENDARNY BRYTYJSKI PRZEDSIĘBIORCA ZNÓW W POLSCE Graham Webb, słynny przedsiębiorca i trener motywacji z Wielkiej Brytanii odwiedzi Polskę z cyklem wykładów o przedsiębiorczości w maju br. Autorska prelekcja w języku angielskim odbędzie się w Warszawie, na SGH w dniu 23 maja 2011 roku (poniedziałek) w godzinach 17.15 - 18.50 w Auli III (Budynek Główny). British Council, Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, Youth Business Poland, Ambasada Brytyjska w Warszawie we współpracy z Katedrą Poziomu Życia i Konsumpcji SGH zapraszają studentów, młodych przedsiębiorców oraz wszystkich zainteresowanych na spotkanie z Grahamem Webbem. Graham Webb, który urodził się z przepukliną oponowo-rdzeniową (uporał się z ciężką chorobą), stworzył międzynarodową sieć salonów fryzjerskich, które odsprzedał gigantowi korporacyjnemu za dziesiątki milionów dolarów. Obecnie jest ambasadorem przedsiębiorczości i podróżuje po świecie dzieląc się z młodymi adeptami biznesu wiedzą i bogatym doświadczeniem – jego prezentacja zawiera mnóstwo praktycznych porad dla młodych ludzi, którzy zamierzają założyć własną firmę. Graham Webb łączy w sobie konkretne podejście do biznesu z wyjątkową umiejętnością pracy w zespole i niezwykle miłą osobowością. Cechy te są wynikiem trudności, jakie musiał pokonać w młodości. Swoje doświadczenia Graham Webb opisał w książce Out of the Bottle. Więcej informacji na temat Grahama i jego działalności można znaleźć na stronie internetowej www.grahamwebb.co.uk

 

Seminarium - Kultura się liczy, czyli jak policzyć kulturę (2011)

Seminarium zorganizowane przez Katedrę Poziomu Życia i Konsumpcji Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie mało na celu przedstawienie wyników badań społeczno - ekonomicznego dwóch przedsięwzięć kulturalnych:  XVII Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Dawnej "Pieśń Naszych Korzeni" w Jarosławiu oraz Europejskiego Centrum Bajki im. Koziołka Matołka w Pacanowie

Podczas seminarium zespół prowadzący projekt badawczy przedstawił wyniki badań oraz zaprezentował zastosowaną metodologię.  Data seminarium: 11 maja 2011 roku Miejsce seminarium: Sala 1A Budynek C (Al. Niepodległości 128) Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Zrealizowany projekt badawczy został sfinansowany w 2010 roku przez Narodowe Centrum Kultury w ramach programu Obserwatorium Kultury.

 

Seminarium Narzędzia w procesie komercjalizacji i zakładanie spółek spin-off (2011)

Katedra Poziomu Życia i Konsumpcji oraz Investin Sp. z o.o. zapraszają w dniu 24 stycznia 2011 roku na dwa seminaria związane z komercjalizacją wiedzy.

 

Seminarium Co zrobić aby odnieść sukces w biznesie? (2010)

Co zrobić by odnieść sukces w biznesie? Czy przedsiębiorczość jest czymś z czym się rodzimy? A może czymś, czego można się nauczyć? Zapraszamy serdecznie na wykład legendarnego brytyjskiego przedsiębiorcy i trenera motywacji-Grahama Webba. Będzie miał on przyjemność udzielenia odpowiedzi na te i inne pytania w trakcie spotkania z młodymi przedsiębiorcami oraz osobami, które planują otworzyć działalność gospodarczą. Graham Webb w swojej autoprezentacji, podzieli się z Państwem historią swojego sukcesu. Udowodni, że brak wykształcenia oraz zmaganie się z kalectwem, nie musi ograniczać. Serdecznie zapraszamy na seminarium organizowane przez Katedrę we współpracy z Brytyjsko-Polską Izbą Handlową, The British Council, The Prince's Youth Business International i Ambasadą Brytyjską. W ramach którego odbędzie się wykład Pana Grahama Webba - legendarnego brytyjskiego przedsiębiorcy i trenera motywacji. Seminarium w języku angielskim odbędzie się w dniu: 5 października 2010 roku (wtorek) o godzinie 18.00  Miejsce: Budynek C, Sala 4A

Serdecznie zapraszamy studentów, pracowników naukowych i wszystkich zainteresowanych!
 
 
Konsumpcjonizm a poziom i jakość życia Polaków (2008)

12. grudnia 2007 w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie odbyła się międzynarodowa konferencja „Konsumpcjonizm a poziom i jakość życia Polaków”, zorganizowana przez Katedrę Poziomu Życia i Konsumpcji. Celem konferencji była próba odpowiedzi na pytanie o kierunki wpływu konsumpcjonizmu na poziom i jakość życia Polaków. W czasie dwóch sesji (pierwsza moderowana przez prof. T. Słaby, druga przez prof. B. Mroza) miało miejsce 10 wystąpień uczestników konferencji oraz dyskusja nad wygłoszonymi referatami. W 2009 r. ukazała się monografia z artykułami nadesłanymi przez uczestników konferencji.

 
Elity ekonomiczne - konsumpcja, rynek, marketing (2005)
 
12 stycznia 2005 roku na terenie Szkoły Głównej Handlowej odbyła się Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Elity Ekonomiczne – konsumpcja, rynek, marketing.”. Konferencja zorganizowana została przez zespół Katedry Poziomu Życia i Konsumpcji i była podsumowaniem pionierskich badań z zakresu wzorców konsumpcji elit ekonomicznych przeprowadzonych w roku 2003 w Katedrze w ramach grantu przydzielonego przez Komitet Badań Naukowych.  Konferencja zapoczątkowała cykl naukowych spotkań , odbywających się w ramach jubileuszu 100-lecia SGH. Sponsorem Konferencji była firma StatSoft Polska Sp. z o.o., największy dostawca programów do statystycznej analizy danych, a także największym w Polsce organizatorem specjalistycznych kursów i szkoleń dotyczących zastosowań analizy danych w różnych dziedzinach życia gospodarczego i społecznego.  Elity ekonomiczne rozumiane jako grupa członków gospodarstw wysokodochodowych, mogą być klasą społeczną o silnym wpływie wzorcotwórczym konsumpcji i zachowań oraz o wysokiej pozycji we współczesnych społeczeństwach europejskich. Rozwarstwienie społeczne spowodowało konieczność szerokich badań nad ubóstwem i biedą, jak i zamożnością.
Rola, postrzeganie oraz wpływ elit ekonomicznych na sytuację ekonomiczno – społeczną zaczyna być przedmiotem badań i analiz. Celami konferencji były prezentacje:  
  • polskiego jak i międzynarodowego dorobku naukowego w zakresie badań elity ekonomicznej 
  • wybranych wyników badań empirycznych przeprowadzonych przez Katedrę Poziomu Życia i Konsumpcji KZiF, 
  • rozpoczęcie dyskusji na temat miejsca i roli elit ekonomicznych na rynku jako przedmiotu działań marketingowych firm .  

Konferencja składała się z dwóch sesji. Pierwsza, koncentrowała się na problemach związanych z typologią, konsumpcją i zachowaniami elit ekonomicznych. Druga omawiała wybrane kwestie związane z działaniami marketingowymi firm w segmencie elit ekonomicznych.  W Radzie Programowej i komitecie Organizacyjnym zasiadali wybitni przedstawiciele polskich, ukraińskich i łotewskich środowisk akademickich. W ramach obrad konferencji przedstawiono wyniki badań realizowanych w grupie wysokodochodowych gospodarstw domowych zarówno w Polsce na podstawie danych GUS oraz badań zrealizowanych przez specjalne agendy statystyczno-badawcze, jak i innych krajach Europy Środkowej. Sesją towarzyszyła interesująca dyskusja na temat roli i miejsca, jakie zaczynają pełnić elity ekonomiczne w gospodarce.